Forældresamarbejde vægtes højt

Sammen sikrer vi trivsel, læring og optimal udvikling for barnet

Dagtilbudslovens overordnede mål er at skabe et forum, hvor der opleves fleksibilitet og valgmuligheder for hvert enkelt familie. Derfor ser vi det som en af vores fornemste opgaver at se hvert barn og familie som unik, med hver deres ressourcer og kompetencer. Her fra starter vores samarbejde.

Samarbejdet med forældrene starter allerede ved opstartssamtalen. Her mødes vi, hører lidt om jeres barn, er i dialog om opstart og får forventningsafstemt det kommende børnehaveliv. Forældresamtaler afholdes flere gange gennem børnehavelivet. Enten indkalder vi eller så har I forældre et behov for en samtale, og så finder vi naturligvis en dato i nærmeste fremtid.

Forældreperspektivet og forældreinddragelsen er vi opmærksomme på
Vi lytter gerne hvis forældrene har ideer og forslag til den pædagogiske praksis, vi inddrager forældrene gennem spørgeskemaer inden de to årlige trivselsevalueringer af børnene og selvfølgelig er institutionsbestyrelsen involveret i årets gang i Bautastenen.

Institutionsbestyrelsen er naturligvis også med i evalueringen af ”Den styrkede pædagogiske læreplan”.

Sommerfester, arbejdsdage, julearrangementer er oftest flot repræsenteret af forældre og det er tydeligt at se at børnene nyder når forældre, og ind imellem søskende, er en del af børnehavelivet.