Samtaler i løbet af børnehave tiden

Samtalerne vi tilbyder gennem hele børnehave tiden

Opstartssamtalen inviteres du til inden dit barn starter. Primærpædagog og pædagogisk leder deltager og vi taler om dit barns udvikling, forventningsafstemmer og planlægger dit barns børnehave start.

3 måneders samtalen har til formål sikre at dit barn trives, vi taler om opstart, sprog og vores samarbejde. Primærpædagogen inviterer.

Tidlig opsporing er en obligatorisk indsats i Aalborg kommune og vi trivselsevaluerer dit barn 2 gange årligt. Pædagogisk leder og primær pædagog inviterer til dialogmøde, hvis vi vurderer der er brug for en fællesindsats fra forældre og os. Eksterne samarbejdspartere inviteres med hvis vi finder det nødvendigt.

Skolesamtaler hvor primærpædagogen deltager afholdes i november måned. Barnets forudsætninger for en optimal skolestart evalueres og i samarbejde med jer drøfter vi hvordan vi arbejder henimod kommende skolestart. Dialogen fra denne samtale er de oplysninger vi medbringer til skoleoverleverings samtalerne.

Ekstra samtaler holdes hvis I forældre eller pædagogerne ser en markant ændring i barnets udvikling og trivsel.

Dialogen i hverdagen prioriteres højt. Informationer og referencer fra dit barns hverdag har stor betydning for vores samarbejde og barnets trivsel.