Madpolitik

Frokost

Frokosten i Bautastenen sørger I forældre selv for, i form af lækre madpakker til dit barn.  Madpakken er en lille kærlighedserklæring midt på dagen.
Madpakken skal være sund - gerne med rugbrød, gnavegrønt måske  lidt ost eller andre lækkerrier. Søde sukkerholdige alternativer ser vi helst ikke og slik sender vi med hjem igen.
Selvhjulpenhed er en succes for dit barn, så sørg for og tjek om dit barn selv kan åbne madkassen og alt indholdet deri. Ostehaps og salamistænger mm. åbner I lidt hjemmefra - så klarer dit barn selv resten på flotteste selvstændige vis.

Mælk og vand

Der vil til frokosten blive tilbudt mælk og vand som børnehaven sørger for.

Vand er tilgængelig i løbet af hele børnehave dagen og bliver tilbudt til formiddags og eftermiddags frugt.

Frugtordning

Frugtordningen i Bautastenen koster 70,- og så får dit barn økologisk frugt eller grøntsager 2 gang hver dag.
Brød bliver i forbindelse med eftermiddagsfrugten tilbudt hver dag, der bliver tilbudt enten skorper, rugbrød, knækbrød eller riskiks.