Troldehulen

I Troldehulen fyldes hverdagen med leg, aktiviteter og opgaver for de ældre børnehavebørn. Her arbejder Helle og Anita på at bidrage til børnenes positive udvikling, læring og dannelse i takt med at børnene bliver ældre.

Tandløseklubben som er for de kommende skolebørn er en stor del af Troldehulen, her tager vi det sidste skridt sammen med dit barn inden det starter i skolen. Der er fokus på koncentration, samarbejde, opgaver og trafik, vi gør det stadig gennem leg, børnene får en lille følelse af hvordan det bliver efter sommerferien når skolen starter rigtig.

Overgangsmarkør fra børnehaven til skolen er også en del af tandløseklub, her læser vi for eksempel Villads fra Valby, som er noget både Svenstrupskole og Højvangskolen også arbejder med i 0. klasse. Men der bliver også lavet et stamtræ her i børnehaven som bliver hængt op på skolerne, når barnet starter i skole, så helt fysisk følger et stykke af børnehaven med over i skolen. Disse tiltag er medvirkende til at dit barn oplever genkendelighed, forudsigelighed og dermed tryghed, ved skole start.